На база на събраната обратна връзка и проучванията вече по-смело може да пристъпите към същинското целеполагане. Често наблюдаваме компании, които поставят числова цел, просто защото звучи добре (например да намалим употребата на вода с 20% до 2023 г.). Обикновено в края на посочения период виждаме организацията да преправя същите цели, за да отговори на поставените очаквания, но рядко те са изпълнени.
За да не попадате в този капан, ви препоръчваме да си поставите научно базирани цели за устойчивост на бизнеса. Направете оценка на въздействието на организацията си върху околната среда и се спрете на 1-3 основни сфери, в които то е най-силно. След това измерете всяка от тях. Най-точна информация ще получите като изчислите въглеродния отпечатък на бизнеса си, но можете да просто да съберете базови количествени данни. Например, ако бизнеса ви е свързан с голяма употреба на вода – съберете точни количествени данни; ако депонирате големи количества отпадъци – проверете колко тона годишно достигат до сметището. Познавайки процесите в организацията си, съберете експертите или мениджърите си, обмислете как можете да оптимизирате процесите си и до какви резултати би довела промяната. Поставете си амбициозни, но и реалистични цели. А най-хубавото е, че вече имате план за изпълнението им.