Една телевизионна продукция може да генерира много отпадъци, особено когато главно действащо лице е храната. Преди година екипът на MasterChef България се свърза с нас, за да им помогнем да редуцират отпадъците си и да изградят една по-устойчива среда в съзвучие с ценностите на продукцията.
Многократна употреба
Шефовете и всички участници са снабдени с бутилки за многократна употреба. Екипът на MasterChef не крие, че поръчва бутилирана вода, но тя пристига в големи галони за многократна употреба. Премахвайки малките пластмасови бутилки, успяват да намалят поръчаните количества вода наполовина – намалявайки разхищението на вода, пластмасата и разходите си. Ако водата, в района на офиса ви го позволява и сте позиционирани дългосрочно там, препоръчваме ви да инвестирате в система за филтриране на водата. Подобен проект би имал сравнително бърза възвръщаемост, а ползите за околната среда са – от намалени отпадъци и транспортни емисии са неоспорими.
При всяка голяма снимачна продукция, кетърингът е ключово перо, което може да генерира огромни количества отпадъци от пластмаса за еднократна употреба. Кетърингът за екипа и участниците в MasterChef се сервира в порцеланови чинии, с метални прибори за многократна употреба. Лесно решение, което всеки офис може да приложи, при наличие на малко кухненско пространство, течаща вода или съдомиялна машина.
Насипно пазаруване и планиране: В основата на намаляването на хранителните отпадъци е внимателното планиране и пазаруването. В студиото на MasterChef България, голяма част от продуктите се пазаруват насипно или в големи разфасовки, като по този начин се избягват излишните опаковки.
Даряване на храна: Цялата годна за консумация храна, която остава, от години даряват на дом за деца, лишени от родителска грижа “Св. Николай” при Манастир “Св. Троица”.
Компостиране: Заедно с екипа на MasterChef организирахме разделното събиране и извозването на оставащите хранителни отпадъци до инсталацията за компостиране в Богров, така че хранителен отпадък да не достига до сметището. Ако вашият бизнес генерира хранителни или други биологични отпадъци и разполага с малко открито пространство, друго подходящо решение е поставянето на компостер на място. Трябва да се имат предвид определени специфики като факта, че в домашния компостер не трябва да бъдат поставяни продукти от животински произход и др. Щастливи сме, че работим с едни от най-добрите партньори – неправителствени организации, посветени на компостирането и ще се радваме да ви съдействаме във вашето пътешествие към бизнес с по-малко отпадъци. Надяваме се, много скоро, да можем да ви разкажем за друг вълнуващ проект в тази посока.
Може би най-ключовото – философията на формата се гради на грижата и оптималната употреба на продуктите, а участниците се насърчават да готвят с мисъл, включвайки всеки възможен компонент от продукта в ястията си.
Разбира се, въпреки всичко, все още има елементи извън пълния контрол на продукцията – част от продуктите на пазара все още не могат да бъдат открити насипно, налице са различни продуктови партньорства, ежедневно в студиото влизат хора, които внасят свои опаковки и все още отпадъците не могат да достигнат заветната нула. За да оптимизира и тях, студиото е снабдено с контейнери за разделно изхвърляне на отпадъците, заедно с подробни инструкции за екипите.
MasterChef е най-гледаното кулинарно телевизионно състезание в България, което дава шанс на непрофесионалисти в кулинарията, да сбъднат мечтите си и да постигнат нещо необикновено. Журито на MasterChef се състои от трима утвърдени световни професионалисти Chef Силвена Роу, Chef Андре Токев и Chef Петър Михалчев, а наградата за победителя е 100 000 лв.
Повече информация: masterchef.btv.bg